Obsługują je trzy linie lotnicze: SAS, Widerøe oraz Norwegian. Połączenia lotnicze są cenowo, jak na warunki norweskie, bardzo korzystne. Niejednokrotnie przelot kosztuje mniej niż na tej samej trasie przejazd autokarem czy koleją. Poza tym z racji słabej infrastruktury na północy, w najdalej wysunięte zakątki Norwegii praktycznie najwygodniej i wcale nie drożej niż autobusami dolecimy właśnie samolotem.
Linie SAS to największe linie lotnicze w Skandynawii. Ceny biletów potrafi ą pozytywnie zaskoczyć, ponieważ linie oferują 3 taryfy (economy, flex i full flex) w zależności od wymaganej przez nas elastyczności w zmianie terminu bądź zwrotu zakupionego biletu. Poza tym linie nie pobierają dodatkowych opłat za płatność kartą kredytową (patrz Tanie podróżowanie po Norwegii). Dla wygody podróżujących lotami porannymi , linie oferują śniadanie oraz świeżą prasę.
Do kabiny możemy zabrać 1 sztukę bagażu o wadze max 8 kg i wymiarach 55x40x23cm. Jeśli z kolei chodzi o bagaż rejestrowy to jego ilość i waga zależy od typu biletu, na który się zdecydujemy. I tak wybierając taryfę economy możemy zabrać ze sobą tylko 1 sztukę bagażu o wadze 23 kg, w pozostałych – flex i full flex możemy zabrać 2 sztuki o wadze odpowiednio 23 kg i 32 kg /na bagaż.
Większość typów sprzętu sportowego przetransportujemy bez problemów, musimy jednak zgłosić to przed odlotem. Kłopot możemy mieć jedynie ze sprzętem windsurfingowym, ponieważ tylko niektóre typy samolotów zabierają je do luków bagażowych.
Linie Widerøe oferują szeroki wachlarz typów biletów w tym na szczególną uwagę zasługuje bilet okresowy o nazwie Norge Rundt, ważny przez 14 dni w okresie od połowy czerwca do końca sierpnia. Kupując taki bilet przez 2 tygodnie możemy bez ograniczeń latać pomiędzy 43 portami lotniczymi w Norwegii.
Norwegia została podzielona na 3 strefy: Południowa Norwegia, Nordland – Troms oraz Finnmark. Możemy wybrać bilet ważny w jednej z podanych stref za około 3500 Nkr. Jeśli 2 tygodnie na podróże nam nie wystarczą możemy dokupić dodatkowy tydzień.
I jeszcze ciekawostka - kupując bilet Norge Rundt mamy możliwość wypożyczenia rowerów w portach docelowych w promocyjnej cenie (oferta Fly and Bike). Rower zamówiony przy zakupie biletu na stronie Widerøe będzie na nas czekał na każdym wybranym lotnisku.
Ustalenia bagażowe są tożsame z tymi z linii SAS.
Mimo, że Widerøe to mała linia lotnicza dysponująca samolotami z 39, 50 i 78 miejscami pasażerskimi w zależności od typu samolotu, to i tak nie ma problemu z przewozem sprzętu sportowego, w tym nawet rowerów. Muszą być jednak specjalnie przygotowane na podróż (spuszczone powietrze z opon, odkręcone pedały, odczepione wszystkie dodatkowe elementy, kierownica ustawiona równolegle do ramy) i ich waga nie może przekroczyć 23kg.
Linie Norwegian to największe tanie linie lotnicze w Skandynawii. Ceny biletów są nawet o połowę tańsze od tych oferowanych przez Widerøe, jednak obsługują połączenia pomiędzy jedynie (w porównaniu do Widerøe) 14 miastami w samej Norwegii. Dają możliwość rezerwacji biletów w 2 taryfach: elastycznej oraz promocyjnej.
Do kabiny możemy zabrać 1 sztukę bagażu podręcznego o wadze max 10 kg i wymiarach 55x40x23cm. Pasażer może wykupić max 2 sztuki bagażu rejestrowego do 20kg (powyżej należy zapłacić za tzw. nadbagaż).
Nie ma problemu z przewozem sprzętu sportowego, jeśli jednak jest większy niż 90x75x55cm musimy to zgłosić do Centrum Obsługi najpóźniej na 48 h przed odlotem. Jeśli nie mamy specjalnego pokrowca na rower, możemy go i przewieźć bez niego, jednak linie mogą zabrać max 4 niespakowane rowery, dlatego i ten fakt musimy wcześniej zgłosić do Centrum Obsługi. Opłatę za przewóz roweru uiścić należy przed odlotem na lotnisku.