Fuzji wspomnianych organizacji towarzyszyły nowe, ukierunkowane działania marketingowe, które w krótkim czasie przyniosły wzrost zainteresowania ofertą turystyczną. Potwierdzeniem była m.in. zwiększona liczba odwiedzin serwisu internetowego www.nordnorge.com (w wersji międzynarodowej – www.northernnorway.com), znacznie przewyższająca dotychczasowy, zsumowany ruch generowany przez serwisy poszczególnych regionów. I to był czynnik drugi. Trzecim zaś okazała się unikalna promocja Północnej Norwegii (choć także innych regionów kraju) w formie 134-godzinnej transmisji na żywo z rejsu statku Hurtigruten M/S „Nordnorge”, płynącego z Bergen do Kirkenesu. Rezultaty tego projektu zrealizowanego wspólnie przez Hurtigruten i norweską telewizję NRK przeszły najśmielsze oczekiwania organizatorów. Program telewizyjny, który przy okazji został odnotowany jako najdłuższy program non-stop w Księdze Rekordów Guinnesa, obejrzało kilka milionów widzów, w tym większość Norwegów, a informacje o nim obiegły świat.
W efekcie Północną Norwegię odwiedziło do sierpnia o 19% więcej turystów, niż w identycznym okresie roku 2010. Tylko w samym Finnmarku hotele przyjęły o 14% więcej gości. Ciekawe były także informacje napływające z call center Hurtigruten, gdzie odnotowano aż 15-krotny wzrost liczby telefonów związanych z ofertą rejsów wzdłuż norweskiego wybrzeża.